1. Ordrebekræftelse
2. Varen
3. Krav
Krav på kvaliteten af de leverede varer skal rapporteres med en motivation inden for 30 dage efter modtagelse af metervarerne. Efter denne periode accepteres krav ikke længere. Efter opskæring, brug og / eller andre måder hvorpå der er begyndt en behandling på de leverede varer, vil krav ikke blive accepteret. Krav kan kun udsætte betalingsaftalen, hvis et krav er gyldigt og kun for det beløb på de varer / længder, som der er fremsat krav om. Krav på manglende mængder af meter accepteres ikke, hvis de er mindre end 2% af den samlede leverede meter.
Da stofferne bruges til mange formål, forventer vi hos G&M Erhverv, at vores kunder først tester stofferne, inden de starter deres produktion. G&M Erhverv accepterer derfor ikke, at være ansvarlig for skader, hvis en kunde ikke har foretaget nogle test. Alle forskellige typer farver skal vaskes separat. G&M Erhverv påtager sig intet ansvar, hvis kunderne vasker forskellige farver sammen. Hvis en kunde bruger flere farver i en beklædningsgenstand, er kunden ansvarlig for at teste dette på forhånd.
Alle strikkede stoffer skal slappe af 24 timer før klipning. Vi accepterer intet krav om problemer med artiklerne, hvis det ikke gøres.
4. Returnering af leverancer
Returnering af leverancer er kun tilladt efter tilladelse fra G&M Erhverv og på den måde, G&M Erhverv har aftalt. Vi har tilladelse til at lade køberen betale for returneringen af leveringerne, hvis køberen ikke ønsker dem af ugyldige årsager.
5. Levering
Varerne leveres i overensstemmelse med G&M Erhverv leveringsbetingelser ,medmindre andet specifikt er aftalt og angivet i ordrebekræftelsen. G&M Erhverv kan, afhængigt af den givne omstændighed, hjælpe med at arrangere afsendelse af de bestilte varer, hvis dette er skriftligt aftalt og acceptere af G&M Erhverv. Levering i Danmark er mellem 4 hverdage - 2 uger. Levering i Europa er mellem 1 - 2 uger.
Når ordrebekræftelsen sendes vil leveringstiden vil blive angivet. G&M Erhverv. vil gøre alt, indenfor rimelighedens grænser, for at levere varerne inden for de leveringsdatoer, vi citerer. Der kan dog opstå lejlighedsvise forsinkelser, og derfor er leveringstiden kun et estimat og er dermed ikke garanti for at varen når frem den fremsagte dato. I tilfælde af force majeure, jf. bestemmelser, kan leveringen blive udsat indtil hindringerne ophører og almindelig handel og transport igen bliver muligt.
6. Betaling
For alle førstegangskunder gælder det, at ordre ikke afsendes før betaling af faktura for den pågældende ordre er modtaget. Dette gælder for alle ordre, medmindre andet er skriftlig aftalt.
G&M Erhverv forbeholder sig ejerskabet af de leverede varer, indtil den fulde betaling, betales af kunde. Alle omkostninger, der afholdes i forbindelse med håndhævelse af inddrivelsen, betales af kunden.
En betaling skal afvikles inden for den nævnte betalingsperioden på faktura. Hvis bestilte varer er leveret under kredit, og køberen ikke betaler det samlede fakturabeløb inden for den aftalte tidsperiode, skal køberen betale en rente på grund af forsinket betaling på 1% pr. Måned på det gældsomme beløb startende på datoen for udløbet af betalingsperioden.
Når en køber efter en betalingspåmindelse fra G&M Erhverv stadig ikke afregner regningen, er G&M Erhverv autoriseret til at lade inddrivelsen afregnes af en tredjepart.
7. Priser
Priserne vises på ordrebekræftelsen eller fakturaen og er eksklusive moms. Kunden kan frit fastsætte hans/hendes videresalgspriser.
8. Ansvar
9. Gældende lov
Disse betingelser og yderligere betingelser, der følger af disse, vil den dansk lov udelukkende anvendelse. Eventuelle andre diskussionspunkter skal bedømmes af dommeren i Aarhus eller dommeren hos den tiltalte.
10. Klager
Når kunden modtager varerne, skal kunden omgående inspicerer dem og informere G&M Erhverv om fejl og mangler på skrift. Den skriftlige klage må ikke modtages senere end 5 dage efter leveringen eller – hvis forsinket – forventet ankomst af varerne. I tilfælde af ikke synlig fejl eller skade, skal den skriftlige klage være modtaget senest 5 dage fra fejlen kunne være opstået, og ikke senere end én måned efter leveringsdagen. Hvis en del af ordren ikke er leveret eller hvis kun en del af varen er skadet, vil ordren kun blive annulleret for denne del. Enhver klage skal være specifik, dokumenteres og indeholde en præcis specifikation af skaden. Der vil ikke blive accepteret returvarer uden forudgående skriftlig accept fra G&M Erhverv. Der vil ikke blive accepteret klager hvor varen er blevet klippet i eller på anden vis taget i brug.